19 ene 2014

ChinEasy

In my first days in the masters, one of my classmates, who is Chinese, explained to us where the Chinese letters came from. He explained that each letter has a significance and that it is quite easy to understand. I loved the story so much that I started to search the web for more info. I ran into something I am falling in love with: Chineasy -a visual way of learning Chinese. Like Arthur (his English name) said, each letter represented an image or a thing. For example, a tree would be like this: 

En mis primeros días en mi master, uno de mis compañeros, que es chino, nos explicó de donde provenían las letras chinas. Nos explicó que cada letra tiene un significado muy fácil de entender. Me gustó tanto lo que nos contó que me puse a buscar alguna cosilla sobre el tema y después de un rato buscando en la red me topé con algo que me ha encantado. Se llama Chineasy y nos ayuda a aprender el idioma de una forma muy visual. Como decía mi compa Arthur (su nombre inglés), cada letra representa una cosa, como por ejemplo, un árbol sería como la imagen de arriba. 


Other letters would look like this:

Otras letras serían así: 


Other sources: Graffica

No hay comentarios:

Publicar un comentario